Relaxen in Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Relaxen in Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Relaxen in Melakka

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

allereerst: zonder uitleg slaat de titel van het vorige bericht natuurlijk nergens op. bij deze nog maar...strawberry fields omdat Cameron Highlangs volligt met groenten, fruit en thee. Groentes als broccoli, bloemkool en bonen worden er en masse gekweekt. Maar ook dus aarbeien. In Tanah Rata, waar wij zaten, was geen souvenir te koop waar niet tenminste 1 aardbei op stond. vandaar dus de titel :-)

Terug naar de huidige locatie.

het is hier... warm.
HEEL erg warm. ZO warm dat de mussen bijna letterlijk van het dak vallen. Daarom is het best verfrissend dat er zo nu en dan een lekker regenbuitje valt waardoor het toch weer een beetje afkoelt.

Twee dagen geleden zijn we gearriveerd in deze meest historische stad van Maleisie en tot nog toe vermaken we ons prima. Op een dingetje na en dat is een vervelende verkoudheid die al vier dagen aan houdt en maar niet weg wil gaan. De hele dag loop ik hier als een verkouden penguin te snotteren, onder de brandende zon. Vanochtend voor de zekerheid toch maar even de temperatuur laten checken om er zeker van te zijn dat het geen H1N1 is en ik over 3 dagen gewoon apen kan gaan kijken op Borneo. Niks aan het handje dus!

Gisteren al snotterend de stad verkend en de sights gespot. De mooie rode kerk bekeken, alle tempeltjes en shophouses in de stad en verder fijn rondgewandeld. Ineens op een fish spa gestuit en daar lekker de voetjes tussen de vissen gestoken. Die zijn nu weer helemaal zacht en klaar om straks veel te wandelen!

Vandaag hebben we ons vermaakt in de Melakka Zoo (ondere ander vele apen gespot, een tapir en bijna geknuffeld door 2 lemurs.) en daarna wat door de Mall gewandeld. Het is te warm (wat een luxeeeeee!!) om de hele dag in de zon te blijven, dus is de verkoelende werking van de airco soms erg fijn.

• 20 Januari 2010 - 12:57

Thijs:

De verkoelende werking van de airco...En jij vraagt je nog of waarom je verkouden bent? ;))
    Klinkt goed allemaal. Al wat foto's gemaakt?

• 20 Januari 2010 - 13:06

Fleur Van Veghel:

pffff dat snap ik heus wel ;-) foto's zat (hoewel, bijna niet meer want hans heeft het WEER gepresteerd om zijn camera te laten vallen....) maar de internetverbindingen zijn niet altijd even snel om ze hierop te zetten....geduld dus ;-)

• 20 Januari 2010 - 13:58

Igy:

hey meis

gelukkig dat je geen H1N1 hebt! maar wel jammer voor je dat gesnotter. Moest lachen om hans, even shoppen maakt het allemaal weer goed voor Fleur!!! :)JAHA helemaal goed! Heel veel plezier op Borneo, ik hoop dat jullie nog heeeel erg veel gaan genieten en moois gaan zien! liefs igy

ow ene de eerste trouwjurk is gepast!!! :D

• 20 Januari 2010 - 15:22

Joyce:

Hallo,

Jullie kennen mij niet maar mijn vriend en ik gaan in mei a.s. een maand naar Maleisie en Singapore. Ik ben dus even op internet aan het kijken voor wat tips.
    Zo te lezen zijn jullie ook lekker op de bonnevooi? klopt dat? en het lukt dus goed om makkelijk slaapplaatsen te vinden? ik kan namelijk nergens echt goed vinden of je in dit land goed op de bonnevooi kunt reizen. Alvast vriendelijk bedankt voor uw antwoord. En natuurlijk nog een prettige reis gewenst!

Joyce

joyceboshoff@gmail.com

• 21 Januari 2010 - 14:07

Feli En Theo:

wij zien uit naar een mailtje over jullie belevenissen in Borneo. Het lijkt ons dat die jungle geweldig is. Fleur niet op de tocht staan ... in Borneo is winkelen er niet bij.

• 22 Januari 2010 - 17:38

Floortje:

Heyy levensgenieters!

Ben echt jaloers op jullie ;D
    Geniet van alles en vooral van de zon! Want hier vallen de mussen ook bijna van het dak, maar dan omdat hun vleugels vast gevroren zitten..haha ;)
    Dus...ruilen? :D

Kus Floortje

• 23 Januari 2010 - 09:39

Hans:

we zijn al op de helft ! aaaah.!