Laatste dag Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Laatste dag Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Laatste dag Vietnam

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

17 November 2008 | Vietnam, Hanoi

Er leek geen einde aan te komen; Hue was ons gewoon niet gunstig gezind.
Na een lange dag hangen in het hotel (buiten regende het te hard om de hele dag rond te wandelen) en af en toe een kort wandelingetje waren we beiden blij dat de zon doorbrak en wij mochten vertrekken uit Hue.
Maar...

Allereerst reed het busje naar de airport niet. Dan maar een taxi. De taxichauffeurs die we tot nog toe hebben gehad waren vriendelijk, rustig en allerminst agressieve chauffeurs. Dit heerschap was - naar vietnamese maatstaven - toch echt niet relaxed. Normaal doe je over 13 km hier toch echt een half uur, hij deed het in een kwartier. Zegt wat, toch?

Het vliegveld van Hue prijst zichzelf aan als international airport, maar ik geloof niet dat een vlucht naar Saigon telt als international flight...
Op de luchthaven zelf kreeg ik een deja vu: het was Niederrhein Airport all over again.
Inclusief wachttijd.
Want naast het feit dat we er om half 12 al waren (voor de vlucht van half 4) bleek het ook nog eens zo te zijn dat onze vlucht vertraagd was, maarliefst anderhalf uur.
Maarja, Hue he, dus we hadden het kunnen incalculeren ;-)

Grote consternatie ontstond bij de Vietnamezen toen er iets werd omgeroepen: nog eens 45 minuten extra vertraging. Achja, dat kan er ook nog wel bij, toch?
Eindelijk vertrokken, de ellende leek voorbij :-) Maar de verkoudheid die ik had meegenomen als souvenir uit Hue werd nu even vervelend: bij het dalen had ik werkelijk het idee dat mijn oren eraf vlogen. VER-SCHRIK-KE-LIJK. Ik ga nooit meer vliegen ;-)

Maar nu zitten we in Saigon, de mensen zijn stukken vriendelijker, het weer warrrrrrrm, het eten lekker, het drinken weer heerlijk en het verkeer heel erg druk. de straat oversteken was in Hanoi een avontuur, hier is het een levenservaring om nooit te vergeten.
Vanmiddag hebben we het War Remnants museum bezocht (waar je bij sommige foto's een stevige maag nodig hebt), erg indrukwekkend en op sommige momenten afschuwelijk.
Het was wel het stukje historie wat we nog even wilden meepikken. Ook nog snel even Reunification Palace bezocht (erg mooi gebouw!) en de bus naar Phnom Penh geboekt.
Want vanavond is definitief onze laatste avond in Vietnam en morgen begint vakantie nummer 2: Cambodja.

We gaan zometeen onze laatste avond nog even in stijl vieren, Vietnam is een geweldig vakantieland!

• 17 November 2008 - 12:16

Wil:

fijn dat het jullie nog steeds fijn hebben ja nu dan cambodia ook dat wordt weer een mooie reis geniet ervan en alvast groetjes uit gemert.

• 18 November 2008 - 12:20

Feli En Theo:

Jammer, Hue viel dan wat tegen, maar verder hebben jullie toch twee geweldige weken in Vietnam gehad. Nog even in Saigon cultureel bezig geweest en nu op naar Cambodja.
    Goede vlucht en heel veel plezier daar.

• 19 November 2008 - 11:44

Martine:

hey,

hoe is het met de verkoudheid?? en Hoe is cambodja natuurlijk, ik ben benieuwd!!

tot gauw