Isthu-tee! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Isthu-tee! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Isthu-tee!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

17 Maart 2015 | Sri Lanka, Negombo

De protesterende, jengelende peuter die het, als je net wil gaan slapen in het vliegtuig (en toch al bijna onmogelijk).... Iedereen heeft het vast wel eens mee gemaakt. Wij ook, maar niet op deze vlucht. De voorbereidende woorden van opa hebben vast geholpen, want evi zei woeshj en deed ook woeshj; binnen no-time lag ze heerlijk te slapen.
Dat kan niet gezegd worden van de buurvrouw die in de stoel naast mij zat. Al lichtelijk aangeschoten en jolig zetelde (plofte) ze zich als een  soort nijlpaardje naast me. "Do you have a sick bag?" Vroeg ze 3 tellen  na take-off. ..
Ik had me erg verheugd op de lamscurry,  maar de begeleidende braak-geluiden maakten het eetfestijn toch iets minder aangenaam.
Wel fijn dat ze, na dat ze gedeeltelijk ontkaterd was, opmerkte dat evi zo lief was geweest de hele vlucht, want normaal janken ze zoveel...

In dubai  even  de benen strekken en gauw verder naar zonnig Colombo. Ook hier een vlucht uit het boekje met een slapende evi. Ideale tussenstop op een hyper modern vliegveld, wat niet gezegd kan worden van bandaranaike airport. ... Hallo jaren 80!
Maar vooral: Hallo zon,  palmbomen en warmte!
Taxichauffeur Kris bracht ons, met alvast wat lokale info (20 soorten bananen, 3 kleuren kokosnoot, verschillende soorten license plates...) ,  naar het hotel. Kris en de douane op het vliegveld waren al bijzonder gecharmeerd van evi. Handjes, high fives, aai onder de kin of op de bol; evi is een attractie en vindt de aandacht geweldig. De eigenaar van de beachlodge hier is haar nieuwe beste vriend (want die brengt haar graag 3 baby banaantjes en kijkt dan toe hoe ze het met veel plezier opeet, tot zijn grote genoegen) en ook de rest va  de staff komen graag even met de blonde peuter spelen. En nu we haar het relatief makkelijke Singhalese woord voor dankjewel hebben geleerd (klinkt als: isthu-tee) is iedereen helemaal verkocht. Reizen  met een peuter heeft hier een groot voordeel: je aaibaarheidsfactor wordt heel hoog :-)

En hier zit ik dan. Terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een mooie blauwe zee en een goudgeel strand. Het waait een beetje en op het water zie ik allemaal kleine vissersbootjes die mijn visje voor vanavond vangen. Als ik wil, kan ik lekker een sri lankaanse snack erbij bestellen, en die wordt dan zo naast me geserveerd, zonder ook maar op te hoeven staan. Net een klein wandelingetje gemaakt met de buggy en dat ging prima. Met een lekkere tussenstop in 1 van de vele restaurantjes hier waar we hebben zit ten genieten van een curry & rice. En evi ook, net als van de fruit juice die ze met veel plezier met een rietje naar binnen slurpt. Om dan heel hard te lachen en even te checken of ook de meneer achter de bar het allemaal wel goed heeft gezien. De warmte is wel heftig, maar de kamer met airco biedt uitkomst en hé; het is wel vakantie hè?  Vanmiddag hijsen wel evi in haar surfsuit en gaan werken met haar bij het water spelen.

En morgen reizen we door, naar het binnenland, naar Sigiriya

  • 17 Maart 2015 - 18:17

    Denis:

    WOW wat een droom start

    Ik kan je zeggen dat de file van maandag ochtend wat meer pijn deed dan anders
    wetende dat jullie van de zon, elkaar en evi genieten.

    blijf genieten

  • 17 Maart 2015 - 18:31

    Theo En Feli (Opa & Oma):

    Ja, dat had ik wel gedacht ... al die aandacht die Evi vraagt maar zeker ook van iedereen krijgt!!!
    Wat had ik dat ook graag gezien!!
    Fleur uit jouw verslag lees ik dat het allemaal geweldig gaat. Houden zo, veel plezier en ook veel liefs aan Oma's moppie en Opa's meisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

sri lanka

Op reis met evi!

Recente Reisverslagen:

04 April 2015

Het laatste (sri lankaanse) avondmaal

31 Maart 2015

Valkenburg aan de Indische Oceaan

29 Maart 2015

Olifantenfeest

26 Maart 2015

Kandy

22 Maart 2015

Passikudah beach
Fleur

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 74808

Voorgaande reizen:

19 Juli 2019 - 04 Augustus 2019

Bella mozzarella

29 April 2018 - 19 Mei 2018

Thailand

14 Januari 2017 - 02 Februari 2017

Mexico, mexiiiiiico!

15 Maart 2015 - 05 April 2015

sri lanka

28 Oktober 2011 - 19 November 2011

India

08 Januari 2010 - 05 Februari 2010

Maleisie, Singapore & Borneo

03 November 2008 - 29 November 2008

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: