Selamat Datang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Selamat Datang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Selamat Datang

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

11 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar is ie dan, het eerste blogje van 2010! Twee dagen geleden aangekomen na een prima, maar lange reis in Singapore. Om maar even meteen met de deur in huis te vallen: Ja, Changi Airport is by far het beste vliegveld ooit gezien. Alles is aanwezig om je 4 uur te vermaken als je moet wachten op de vlucht naar je eindbestemming: winkels, een spa, een zwembad, hotels, een cafe, een burger king (handig om 9 uur 's ochtends als je een jet lag hebt!)...en voet-massage stoelen! Heerlijk om na een lange vlucht even de voetjes automatisch gemasseerd te krijgen hahaha. En alles gratis, ook dat nog. Maar het fijnste was nog om even naar buiten te lopen en alvast de benauwde hitte van de stad te voelen in Singapore. Heerlijk, 8 uur 's ochtends en dan al 25 graden.

Om 10:45 gauw met Air Asia (wat een chagrijnige stewardessen zeg, poeh!) naar Langkawi. En Langkawi is werkelijk alles wat een bounty eiland moet hebben: wit strand, palmbomen, een heerlijke zee en overal fijne beach-hutjes. En 1 daarvan is de onze! Als ik 's ochtends de deur open doe, dan kijk ik zo de zee in. Fantastisch. De Andaman zee (het klinkt al mooi) is echt super.

De eerste nacht was wat onwennig, slecht geslapen en last van jet lag. Bovendien leken er allemaal enge beesten in de beachhut rond te dwalen (ik dacht dat ik een kakkerlak had gezien, maar dat was niet zo), de pot spoelt niet door en we kwamen er maar niet achter hoe de airco aan ging, maar dat uitzicht...dat uitzicht..! Dus de slaap maar wat ingehaald op dag 2. Lekker gegeten hier. Ze hebben iets dat Ikan Bakar heet en zoveel is als visbarbecue. Alle visjes die ze overdag vangen worden lekker opgebarbecued aan het eind van de dag. Hmm, lekker hoor! Maar ook de mee, nasi en satay zijn om je vingers bij af te likken.

Vandaag de eerste echte ' actieve' dag gehad: vanochtend eerst een plons in zee, ontbeten en daarna Langkawi Under water world verkend. Allerlei soorten visjes en zeedieren gezien, erg mooi en leuk. Daarna doorgegaan naar de Cable Car.
Langkawi heeft 1 hoge berg waar je met de Cable Car naartoe kunt. Dat klinkt niet heel spannend, maar ik kan je nu al zeggen dat 700 meter omhoog met de Cable Car best een beproeving is. Ik dacht altijd dat ik geen last had van hoogtevrees, maar dit ging toch wel ver (hoewel ik op de foto nog best zelfverzekerd kijk, haha). De loopbrug van de ene naar de andere berg heb ik dan ook maar gelaten voor wat het was en Hans heeft die overwonnen. En wat ik ook al veel gezien heb hier: dat je op de foto kunt met een of andere exotische enorme slang. Met die beesten lopen ze dan dus ook gewoon rond, zo langs je, open en bloot. Fijn dus! Hans was niet zo'n held dat ie het wilde proberen en ik al helemaaaaaal niet, dus dat hebben we ook maar gelaten.

Wel op de weg terug apen gespot en op de foto gezet. ook veel mooie vogels gezien, en......heeeeeeeeeeeeeeeeel veel poezen! En in tegenstelling tot vietnam worden ze hier niet in de pot gedaan. Ze zijn wat mager, maar mogen wel allemaal lekker rondlopen.
Daarna nog een keer de zee in geplonst en alvast de eerste snorkelles van Hans gehad, want over een dag of drie wordt er gesnorkeld in de buurt van Penang!
Vanavond heerlijk gegeten (satay) aan het strand met een fijne cocktail erbij voor maarlefst 14 euro met z'n tweeen. wereldbedragen he?

Opvallend om te zien hier zijn alle aziatische dames met sluier om, die er voor de rest uberhip uit zien; gewone spijkerbroek met hip t-shirt en hippe schoenen... Mooie hoofddoeken met een diamantrandje of mooie speldjes, het is bijna gewoon een mooie accesoire. Leuk om zoveel culturen bij elkaar te zien. Hoewel het op Langkawi nog wel meevalt, maar toch...

Morgen staat de tweede bestemming gepland, we reizen door naar Georgetown, Penang.
Tot over een paar dagen dus maar weer!

• 11 Januari 2010 - 15:49

Feli En Theo:

Geweldig verhaal. Wat fijn dat de trip zo mooi en goed gaat ... en zo lekker eten!! Ikan Bakar dat lusten wij ook wel.
    Morgen naar Penang met de boot? Wordt niet zeeziek en goede vaart.
    Groetjes en liefs uit dit koude kikkerland.

• 13 Januari 2010 - 03:13

Marjolein:

Hai Fleur,

inmiddels vanuit een zonnig Hong Kong nog een heel gelukkig nieuw jaar gewenst. Lekker hoorm jouw vakantie begint net en die van mij zit er bijna op. Australie was echt super en ook wij hebben een waarbenjij bijgehouden; rietmuldersontour. Heel veel plezier en tot spreeks!!

Liefs Marjolein