U want to buy for me? - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu U want to buy for me? - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

U want to buy for me?

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 November 2008 | Vietnam, Sa Pá

Inmiddels zitten we alweer twee dagen in Sa Pa en vertrekken we vanavond alweer uit dit prachtig mooie bergdorp.
Vanuit Hanoi de nachttrein genomen; het is maargoed dat je niets ziet want het gehobbel en gebonk en de smalle stukken waarop de trein rijdt zijn niet altijd even goed voor je gemoedsrust ;-)
In de coupe hadden we twee erg gezellige dames uit Singapore die een weekje weg waren en ook wat tripjes in Sa Pa wilden maken.
Slapen doe je niet echt in zo'n trein, daarvoor hobbelt het te veel. s' ochtends om 5:30 aangekomen op Lao Chai en dan is het nog anderhalf uur naar Sapa. Een memorabele autorit, wel te verstaan. Maar wel een voor maar 30.000 dong (=ongeveer 2 euro). Eerst naar een alpen-bruin/groen hotel gebracht, waar we wel even de kamers mochten inspecteren. Uiteindelijk toch maar verder gereden naar het eigenlijke hotel: Mountain View. En dat deed z'n naam eer aan. met een haardje op de kamer (niet gebruikt) en een heeeeeerrrrrlijk bedje. En uiteraard een fantastisch uitzicht!

Meteen actief naar Cat cat village gewandeld maar na tigduizend trappen, veel regen en de moeheid besloten we om toch maar terug te gaan. een optie was om per xe om (motorbike) te gaan, maar ik ben nogal gehecht aan mijn leven, dus toch maar niet. :-) Wel een tour geboekt voor de volgende dag naar verschillende bergdorpjes en dus bergstammen.

In dit gebied leven onder andere H'Mong, Zao's en Zai's. Allemaal met mooie klederdracht en...verkooplust :-)
Een begroeting gaat ongeveer zo: ' Hello! werejufwom? u want to buy fwom me?! you buy fwom me later? you buy fwom me now?!'
Op de tourdag stonden er volgens mij wel 20 H'mong op ons te wachten bij aankomst in Lao Cai. Een paar daarvan zijn ons helemaal gevolgd naar Ta Van, waar we weer in de auto zijn gestapt om verder te rijden. Ik denk dat ze vooral bij ons bleven voor Hans want al die dametjes waren helemaal weg van 'm. ze hebben wel 100x ' pretty man' gezegd ;-) In Bac Ha zijn we belaagd door H'mong en Zao, en hier heeft hans geen vrienden gemaakt door alleen van de H'mong dame wat te kopen :-) De zao's waren er niet blij mee!
We hadden een uitstekende, hele leuke guide, Chu van 21, ongetrouwd en geen kinderen. (uitzondering op die leeftijd).

Gisteravond hier in een local bar gezeten met wat vietnamezen, die ons zowaar nog een nieuw kaartspel hebben geleerd. Erg leuk! Alleen was het bier niet te drinken, maar hans had dan ook vrouwenbier besteld, volgens de locals hier.
En vandaag is het saturday market! Het is hier heeeeeeleemaal volgelopen met H'mong, Zao en Zay.
Dat levert erg veel mooie foto's op!
Vanavond wacht ons wederom de nachttrein en morgen vliegen we door naar Da Nang. Omdat er slecht weer op komst is, blijven we misschien maar daar of meer richting het zuiden, in plaats van Hue.

En nog een ding....
we hebben inmiddels ook Dong gekocht...
maar wie of wat Dong precies is?
Hij is in ieder geval vlak na de water puppet show gekocht ;-)

  • 08 November 2008 - 08:36

    Feli En Theo:

    Wat een prachtige verhalen allemaal. De nachttrein die je ingewanden door elkaar schudt, prachtige natuur, al die verschillende bergstammen. Ja Fleur, hou pretty man Hans maar stevig vast. Ik kan wel begrijpen dat de vrouwtjes weg zijn van pretty man Hans ... dat heeft hij van?
    Het is jullie gelukt ... nu vraag ik me steeds af wat een DONG is (en ik kom er pas na 1 december achter).
    Wij wachten met spanning jullie volgende verhalen af.
    Kusjes Feli en Theo

  • 09 November 2008 - 12:18

    Thijs:

    Ik weet wel wie 'Dong' is, geloof ik. Die kreeg je vast mee in zo'n mooie tas?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Sa Pá

Vietnam & Cambodja

Recente Reisverslagen:

28 November 2008

Olifanten!

26 November 2008

Angkor Tempels

23 November 2008

Phnom Penh, deel 2

22 November 2008

Strand!

19 November 2008

Tuk Tuk Sir?
Fleur

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 74783

Voorgaande reizen:

19 Juli 2019 - 04 Augustus 2019

Bella mozzarella

29 April 2018 - 19 Mei 2018

Thailand

14 Januari 2017 - 02 Februari 2017

Mexico, mexiiiiiico!

15 Maart 2015 - 05 April 2015

sri lanka

28 Oktober 2011 - 19 November 2011

India

08 Januari 2010 - 05 Februari 2010

Maleisie, Singapore & Borneo

03 November 2008 - 29 November 2008

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: