Shoppen & Eten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Shoppen & Eten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Shoppen & Eten

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 Februari 2010 | Singapore, Singapore

Na 4 dagen ondergedompeld te zijn geweest in KL werd het tijd om naar de laatste bestemming van deze vakantie te vertrekken....Singapore.

Na een busreis van zowat 5 uur bereikten we de grens bij Johor Bahru en konden we in de verte de wolkenkrabbers al zien liggen...daar lag Singapore... een paar dagen geleden hebben we nog tegen elkaar gezegd dat we overal zo makkelijk door de security kwamen en nergens echt gecontroleerd werden...tot we in Singapore binnen wilden, uiteraard!
Bij de immigration begon de mevrouw achter de balie al vervelend te doen over het feit dat ik het adres niet wist van het guesthouse (daar hebben ze nog NOOIT moeilijk over gedaan in andere landen). Ik kreeg een vragenstroom: waar ik heen ging, waarom ik in Singapore was, wat ik hierna ging doen, waar ik vandaan kwam, of ik wel ECHT naar huis ging op 4 februari...jahaaaaa, zet die stempel nou maar, troel! Met een zuur gezicht kreeg ik toch een stempel en werd meteen door de volgende security vent gesommeerd om verder te wandelen, langs 10 hekjes (dat kan korter, mensen, haal een hekje er tussen uit!) om vervolgens bij de tassen controle te komen. Geen probleem, ik mocht door. Ik wel. Hans daarentegen, was vergeten dat hij nog 3 sigaren in zijn tas had. En omdat je geen tabak het land in mag smokkelen werd meneer uit de rij gehaald, moest zijn kleine tas open en werd de rest ook nog eens goed gecontroleerd. Nog een reeks vragen en eindelijk, na 10 minuten, mocht ie door. De britten die ook bij ons in de bus zaten hadden flink pech, die gozer had 3 sloffen in zijn rugzak zitten en werd naar het kamertje gestuurd, met 4 security mannetjes. 5 minuten later kwamen ze ook z'n vriendin oppikken. Toen we onze buschauffeur dit vertelden, zei ie dat ie daar niet op ging wachten, want dat zou nog wel eens lang kunnen duren....oei!

Het verschil met Maleisie is meteen te zien, al is het maar aan de immense hoeveelheid bordjes: keep left, don't litter, don't smoke, keep singapore clean, no jaywalking (de straat niet op een oversteekpunt oversteken), no drinking, no foods allowed, no chewing gum...er mag een heleboel dus NIET in Singapore! Maar er is ook goed nieuws. Voor de shopaholics onder ons (ik reken mijzelf daar niet toe...) is het hier een feest. De ene shopping mall na de andere, ik geloof dat ik inmiddels wel 8 Louis Vuittons heb gezien (maar nog steeds onbetaalbaar), er komt geen eind aan. Als er een ding is waar ze in Singapore van houden, dan is het shoppen. Ongelooflijk. Wij hebben het vandaag op Orchard road een aantal uurtjes volgehouden, maar dan ben je ook wel zo ontzettend gaar van alle indrukken....poeh! Trouwens wel maar goed dat ik op de laatste dag KL toch nog heb besloten mijn prachtige jurk te halen, want in Singapore was ie niet meer in mijn maat, oei! Maar ook al had ik die niet gekocht, Singapore is geen shopping heaven als je niet op z'n minst een redelijk gevulde portomonnee hebt. Het is hier best prijzig allemaal. Ohja, wat ook opvalt: geen Protons meer! In Maleisie hebben ze een eigen auto-industrie, Proton. Iedereen rijdt er ook in een soort van Tata, maar dan op een maleis dus. In Singapore worden er weer echte auto's gereden die horen bij de luxe van de stad: BMW's, Porsche, Mercedes en zelfs een Maserati die fullspeed voorbij scheurde.

Maar naast shoppen is er nog iets wat hier onweerstaanbaar is....eten!! De hele wereld staat hier op de kaart. Of het nou Japans, Koreaans, Italiaans, of zelfs belgische stoemp is, ze hebben het. Helaas is ook het eten niet voor de kleine portomonnee, dus wij laten ons eens per dag tijdens de lunch lekker gaan en wenden ons 's avonds maar weer tot de hawker centers, waar je nog enigszins goedkoop kunt eten. Gisteravond hebben we tegen schrikbarende prijzen een biertje gedronken en uiteraard (bewaard tot in Singapore...) een Singapore Sling gedronken op het dakterras van het Antique Toy Museum, met uitzicht op de skyline van Singapore. En die....die is prachtig!

Die laatste dagen, die kunnen we nog prima vullen met lekker eten, rondwandelen, ons vergapen aan al de luxe in singapore.


  • 02 Februari 2010 - 18:21

    Feli En Theo:

    Jongelui geniet er nog maar van. Hier komt de regen (en soms de sneeuw) met bakken uit de lucht. En Hans je kent toch het bekende amerikaanse gezegde ... Sigaren stop je in een tas of in een doos ... maar wordt je gesnapt dan wordt men boos!!!
    Groetjes

  • 02 Februari 2010 - 19:51

    Erik:

    Ik ken ook nog een bekend nederlands gezegde: hij is de sigaar!
    (een sigaar uit eigen doos is iets minder toepasselijk, in dit geval moeten we doos dan vertalen door rugzak)

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 74734

Voorgaande reizen:

19 Juli 2019 - 04 Augustus 2019

Bella mozzarella

29 April 2018 - 19 Mei 2018

Thailand

14 Januari 2017 - 02 Februari 2017

Mexico, mexiiiiiico!

15 Maart 2015 - 05 April 2015

sri lanka

28 Oktober 2011 - 19 November 2011

India

08 Januari 2010 - 05 Februari 2010

Maleisie, Singapore & Borneo

03 November 2008 - 29 November 2008

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: