Snorkelen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Snorkelen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Snorkelen!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

14 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben het zandstrand van Langkawi verruild voor het stedelijke Georgetown, op het eiland Penang.
Penang is grotendeels bevolkt door Chinezen en dat is te merken ook: overal Chinese tempels, trading houses en eetstalletjes. Het lijkt wel alsof we weer in Vietnam zijn, heel apart. Nog gekker is dat als je hier de grote straat oversteekt (en dat is wederom met gevaar voor eigen leven, vergelijkbaar met Ho Chi Minh stad...nouja, ietsje minder dan, maar toch..) je ineens in Little India staat. Indiase eethuisjes, tempels en winkeltjes.

De eerste avond in Penang viel ietwat tegen: vanaf het prachtige zandstrand van Langkawi hadden we ons verheugd op een soort van Hoi An, maar Georgetown lijkt daar in niets op. Van trottoirs hebben ze nog nooit gehoord, waardoor je continue tussen de auto's en naast de open riooltjes loopt (eerste muizen zijn gespot!). De huisjes lijken toch echt wel meer vervallen dan mooi en al met al waren we enigszins teleurgesteld dat het er allemaal niet mooier uitzag. 's Avonds hebben we even Little India verkend en dat was wel een ervaring: overal nieuwsgierige blikken, lachende gezichtjes en van die vreemd-knikkende hoofdjes. Ik vergelijk het maar een beetje met van die knik-hondjes, maar dan niet van voor naar achter, maar van links naar rechts. De volgende dag de stad rondgewandeld. Voor het eerst echt Indiaas gegeten....spicy, spicy..wegspoelen dus...maar helaas het verkeerde blikje gegokt en dus zaten we ineens opgescheept met Chrysanthenthee...hmm. Wel een paar mooie tempels gezien, maar het hield allemaal niet echt over. En met de conclusie dat we alles inmiddels wel zo'n beetje hadden gezien zat er maar een ding op: het reisschema aanpassen. Dat betekent dat we een dagje eerder naar Cameron Highlands vertrekken dan dat we hadden gepland.

Maar niet voordat we naar Pulau Payar zijn geweest!! Pulau Payar is het snorkeleiland aan de westkust van Maleisie, dus daar moet je heen om visjes te kijken. Vanochtend in alle vroegte opgestaan, bij de ferry terminal nog moeten zoeken naar waar we onze tickets moesten oppikken, maar het is gelukt. In de rij werden we er gauw uitgeplukt en kregen we zo'n prachtig bandje om. We waren maar met een groepje van 4, samen met 2 andere nederlanders. Gezellig hoor!
Aangekomen op Payar waren we vooralsnog de enigen die het water in gingen en we hebben zo'n 20 minuten lang ongestoord kunnen snorkelen voordat de grote groepen kwamen. Prachtig!
Allemaal mooie vissen en na de lunch zelfs kleine haaitjes. Ja, echt, ik heb me in hetzelfde water begeven als kleine haaien. Er zijn zelfs foto's van als bewijs ;-)

Zojuist nog even in Little India een paar chappati's weggewerkt en nog zo gevraagd om mild en niet spicy, maar dat kennen ze toch niet hier. Dus op naar de drinkstand en bij die vriendelijk ogende chinese madam een zakje pineapple juice gehaald. Een zakje! Al het drinken doen ze in een zakje!
We vermaken ons in ieder geval prima hier, volgende stop: Cameron Highlands!

• 14 Januari 2010 - 18:18

Feli En Theo:

Wat hebben jullie het toch prachtig daar. Zon, zee en elkaar. Privesnorkelen geweldig. Mooie foto's.

• 14 Januari 2010 - 20:47

Liesbeth & Juan:

nou nou nou!!!
    klinkt allemaal erg leuk daaro haha
    veel plezier en geniet dr van, dat doet catootje ook

• 15 Januari 2010 - 14:01

Arjen:

Hans, zegt er zijn geen foto's van het snorkelen, Fleur zegt van wel. Wie heeft er nu gelijk of durft Hans om een of andere reden deze foto's niet te laten zien?

Veel plezier daar in het altijd verrassende Maleisie.

Gr.