Reisdag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

09 November 2008 | Vietnam, Hoi An

En daar zitten we dan; tig kilometer verderop na een intensieve reisdag die soepel is verlopen!
Gisteravond de nachttrein teruggenomen naar Hanoi, helaas niet zonder problemen..: het Norit-dieet is begonnen! Althans, voor mij.
Precies een uur voor vertrek begon het te rommelen, en dit keer niet in de lucht. Met een uur autorit (zonder stops) voor de boeg waarbij alleen wordt afgedaald, is dat op z'n minst een beproeving...
Maar... deze reis wordt mede mogelijk gemaakt door Norit, dus na wat lastige uurtjes toch met een gerust hart de nachttrein ingestapt.
Coupe wederom gedeeld met leuke mensen, ditmaal een nederlands stel die maarliefst 5,5 weken onderweg waren!
Om 21:00 toch maar de lampjes uitgedaan en dit keer waren de rollen omgedraaid: Hans heeft geslapen als een roosje, en ik heb tot een uur of 24:00 goed geslapen...en daarna niet meer...

Om 5:30 sta je dan in een - opmerkelijk - druk Hanoi en vonden we een hotel voor een paar uur toch een goed plan. Prima kamertje gekregen voor een paar uurtjes en even rustig kunnen ontbijten. Hans heeft nog vriendjed gemaakt met een local babygirl, die zelfs voor het gemak maar even bij 'm op schoot werd geplant. Daarna vertrokken naar Noi Bai airport waar we een relaxte vlucht naar Da Nang hebben gehad. Vanuit daar een taxi gedeeld met 4 anderen en dus voor 4 dollar p.p. naar Hoi An gereden.
En hier is het kleermakersparadijs! Werkelijk alles is te koop: van rokjes, broeken en pakken aan toe.

Lekker gegeten in een klein, armzalig lijkend restaurantje, afgeladen met toeristen en locals. Voor 5 euro met z'n 2-en heerlijk geschranst (ik had wat in te halen na een dieet van witbrood en water ;-))
En nu zit ik in ons superdeluxe-lijkende hotel dit volgende bericht te typen. We blijven hier nog wel een paar daagjes, aangezien het weer in het noorden toch weer wat minder wordt.

Tot later!

• 09 November 2008 - 13:43

Hans:

Pff... Dat wordt shoppen de komende dagen! Is er misschien iemand die met me wil ruilen?.. Iemand?..

• 12 November 2008 - 05:00

Martine:

Klinkt niet verkeerd, blij dat alles zo soepel verloopt. geniet ervan!

• 14 November 2008 - 08:20

Igy:

hoi hoi

oh, wat heerlijk om jullie verhalen te lezen!!!
    klinkt allemaal heel geweldig!!!!!!!!
    veel plezier samen!

xxx

• 14 November 2008 - 08:57

Sabrina & Martijn:

Hey Luitjes,

Wat een leuke verhalen!!! Wij zijn echt jaloers op jullie!! Hans niet te veel vrouwen op hol laten slaan hé, hahahha.

Geniet van nog van de vakantie, neem wat zon deze kant mee op