Mystery Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu Mystery Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fleur Veghel - WaarBenJij.nu

Mystery Halong Bay

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 November 2008 | Vietnam, Hanoi

Net teruggekomen van een boottochtje Halong Bay... in 1 woord; geweldig!!
Dit is echt een van de aller-mooiste en magische dingen ooit gezien.
het startte al met een geweldige (hobbelige) busrit naar Halong city, met alle rijstvelden langs de weg en de werkende mensen. En...een stuk minder motorbikes dan in Hanoi. Veel meer fietsen en veel meer mensen met die mooie hoeden. Echt al geweldig om te zien. Ook opvallend: ze hebben vaak naast elkaar vijf winkels die precies hetzelfde verkopen! Ik geloof dat we in een rit van 170 km wel 15 a 20 bruidszaken hebben gezien. De gids wist ons te vertellen dat de oogst in het noorden inmiddels verwoest is door het slechte weer, de regen komt nog steeds met bakken uit de hemel. Maar, beloofde hij, in Halong Bay is het zonnig. Niemand die 'm geloofde natuurlijk :-)

Maar bij aankomst in Halong bay: zon! echt prachtig weer met een heerlijke temperatuur! Alles was perfect geregeld (daar zijn ze toch echt goed in, organiseren) en binnen no-time stonden we op onze boot.
En wat voor boot...supersupersuperdeluxe, prachtig kamer...echt geweldig mooi!
voordat we de kamers mochten bewonderen hebben we geluncht; althans, het leek meer op een uitgebreid diner, zoveel was het. vlees, vis, groente, fruit, alles hartstikke vers...hmm!!

Daarna de grotten bezocht, waar ook de penguinprullenbakken staan :-) De hele grot is hysterisch verlicht, heerlijk toeristisch (we werden er ook als een soort kudde doorheengedreven) maar ik vond het erg mooi. Terug naar de boot en een afstap op de floating village, waar we heerlijk hebbe gekajakt...geweldig, het is overweldigend stil en zo ontzettend mooi! Dit is nu al een hoogtepunt van de reis en we zijn nog maar net onderweg ;-)

Het diner 's avonds was ook jaloersmakend lekker; vissoep met verse squids, garnalen vers uit de baai en schelpdieren (die heb ik maar overgeslagen :-))

We zijn echt niks te kort gekomen. en dan de mensen hier, altijd vriendelijk, lachend, vooral heel lief en zorgzaam.

Nu weer terug in Hanoi om morgenavond de nachttrein naar Sapa te gaan nemen. De regen hier is inmiddels ook aardig gestopt, we hoorden dat het maar tot 12 uur 's middags zacht heeft geregend.

Tot in Sapa!

• 04 November 2008 - 10:57

Feli En Theo:

Wat leuk dat het zo goed gaat.
    De verhalen zijn ook erg mooi.
    Ook wij genieten van jullie smakelijke eten.
    en dat de zon voor jullie schijnt dat is wel duidelijk.
    hoe zal de nachttrein worden??????
    xxx

• 04 November 2008 - 11:41

Thijs:

Haha, de penguinprullenbakken zijn nog niet vervangen begrijp ik..;)Ik heb dus niet overdreven met Halong Bay zo te lezen.
    O, als je de trein neemt: koop zelf wat te eten. Het diner is niet bepaald te vergelijken met jullie tien gangen maaltijd op de boot...;)
    Goeie reis!

• 04 November 2008 - 15:58

Ineke:

Ha,
    ohhh wat klinkt dat geweldig. Super ook, dat het in Halong Bay zo'n prachtig weer is geweest. Geniet er nog van en tot mails!

• 05 November 2008 - 08:24

Wil :

na het passeren van zoveel bruidswinkels had ik wel verwacht dat je bij een zou aanleggen maar ja het excuus zal wel zijn de bus stopte niet

• 05 November 2008 - 21:00

Kimmie:

Fleuaaaahhh!! Wauwie!! wat heb je het cool daaro!!

Effe ter info: Jarno & Chrisje hadden de laagste cijfers met de badkamer en Petra & Frits hebben wederom gewonnen!!! hihihi..fijn om even te weten mocht je het je afvragen daar op 1 of ander prachtig bounty strandje!! Kussie v kimmie!!

• 06 November 2008 - 10:34

Martine:

Heyhey,

Wat goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben!. Raad eens wie mij nieuwe aanspreekpunt is... Monique schuurmans, zijn we toch nog een beetje collega's.

liefs martine